Träningsvärk

Förlåt för dålig uppdatering men har haft fullt upp!
Har dansat, dansat och dansat lite till. Kört har jag också gjort.

Jag kan tala om att efter en jazzlektion på 90 minuter sen dansimprovisation & komposition i 3 timmar,
sen balettlektion på 90 minuter har man nådigt ont i musklerna. I alla fall när man inte har rört sig på hela sommaren.

Lite tips på hur man lindrar träningsvärk kanske? Mitt bästa tips är faktiskt att stretcha satan efter träningen innan man hinner svalna. Sen när man kommer hem så lägger man sig i ett varmt bad/tar en varm dusch och värmer upp musklerna och stretchar igen. Sen tigerbalsam/liniment funkar ju också.
Ingen som har nån trevlig hemmakur som funkar? Är tröttsamt att massera sig själv ;>

Jag har för övrigt fått körlärare nu!

Imorgon ska jag till Göteborg! Hinner nog dock skriva innan jag sticker :)

xoxo



Efter lång dag med massa dans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0