Svar på tal




Hej Gert! Jag vill bara tacka dig för din oerhört informativa insändare, jag känner verkligen att jag har lärt mig något om mig själv och ska givetvis börja ta mitt ansvar och sluta skylla på samhället. Jag har dock en följdfråga till dig, är du verkligen så korkad som du framställer dig i din text eller kände du bara för att idiotförklara dig själv? Jag kan ju givetvis inte ha någon form av grund i texten jag skrivit, den kom ifrån en klarblå himmel. Hur kommer det sig att du omedelbart sätter mig i ett fack och målar upp mig som "den bortskämda lata ungdomen som glidit igenom skolan och klagar på dåliga betyg därefter"? Skulle det kanske kunna vara så att jag inte fått någon som helst hjälp utav mina lärare, min rektor eller kuratorerna på min skola? Du måste ju ha förståelse för kontexten för att kunna uttala dig om det, eller hur? Och om vi ser på situationen ur andra perspektiv, jag kanske låg allvarligt sjuk genom gymnasiet och inte hade möjlighet att studera så mycket som jag hade velat? Jag kanske råkade ut för en fruktansvärd tragedi och hade inte möjlighet att kunna ta mig till skolan?

Men det är väl oväsentligt? Oavsett vad min anledning är till att inte nå de betyg som krävts, så förtjänar jag det med andra ord. Jag tackar igen Gert, både dig och vårt felfria samhälle som alltid står vid vår sida. Ett vänskapligt tips från mig till dig såhär avslutningsvis, avsluta aldrig en text, som enligt dig, har ett vinnande argument med "om du frågar mig". För ta mig på ordet, ingen frågar dig. Någonsin.

/ Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0